Z pohledu strojvedoucího

(úterý 5.9.2017) Ráno, hned po osmé hodině, přijel kurýr Košík.cz, převzal jsem zboží, zaplatil a ještě navíc na webu tohoto e-shopu zhodnotil. Součástí dodávky byly suroviny pro výrobu mého prvního (převážně) zeleninového smoothie, do toho se ale z provozních důvodů pustím až zítra.

Jelikož hypermarket Albert opět zlevnil krůtí rolku, nezbývalo než se tam vypravit. Pěšky bych to nestihl, tak jsem na obě cesty využil služeb MHD, která přes kritický nedostatek řidičů stále spolehlivě funguje. Koupil jsem ještě pár blbin, u nichž jsem měl dojem, že by se mohly hodit. Nejhorší (slovy pana Kaplana) „průsr“ byl pilníček na nehty. Za osmdesát kaček, no nekupte to. Jenže pro moje použití na pytel. Mám totiž lupenkou silně zasažený nehet palce na levé noze, ustřihnout to nejde ani po koupeli v soli, potřebuji drsnější metodu. Ale ne pilníček z Alberta. Ten jsem zlikvidoval ještě dřív, než jsem upiloval byť jen milimetr toho zatroleného nehtu.

Co jsem dělal ještě? Nemůžu vynechat Renesanční království. Musím se pochlubit, nová královna Striga mojí postavě nabídla šlechtický titul. Je to taková celkem vítaná náplast na kuří oko úpadku této hry. Ještě bych měl otevřít kauzu hry Medieval Europe, už mi tam vypršela doba meditace, jenže já pořád nejsem schopen hrát naplno dvě hodně stejné hry…

A titulek? Posledních pár dní sleduji videa natočená strojvedoucím někde ze severu Čech, kde je pěkně vidět jeho práce na řídícím stanovišti elektrické lokomotivy. Už to není, co to bývalo. Po většinu času se pustí autopilot a fíra si pak klidně skočí uvařit kafe; vlak si jede, jak se mu chce. Akorát se musí mačkat živáky. Ruční řízení je potřeba zejména na zastávkách, brzdí se hlavně rekuperací, v některých typech lokomotiv ani samostatná páka vzduchové brzdy není. No je to věda, ale pořád snadnější než řídit autobus.

Zanechat Odpověď

